Pixel Heaven 2016 czyli trzy dni festiwalu gier retro, indie i VR

Logo Pixel Heaven 2016

Jeżeli jeszcze jakimś cudem ta informacja do Ciebie nie dotarła, to wiedz, że już jutro zaczyna się kolejna – czwarta edycja Pixel Heaven. Impreza początkowo praktycznie w całości była poświęcona klimatowi retro – najróżniejsze wiekowe gry czekały do ogrania na oryginalnych komputerach i konsolach z poprzednich epok. Stopniowo, z roku na rok, równie ważne jak retro stało się współczesne środowisko gier niezależnych. Zaczynająca się jutro edycja to już pełnoprawny festiwal z licznymi wystawcami, gośćmi specjalnymi i jak zawsze masą starszych gier do przypomnienia.

Oprócz licznych obszarów tematycznych, będą też strefy komiksów, gier karcianych i planszowych. Wśród gości na pewno warto zwrócić uwagę na Petera Molyneux – będącego w branży od kilkudziesięciu lat, twórcę m.in Fable czy Syndicate, wzbudzającego kontrowersje, a jednocześnie bardzo kreatywnego.

Poniżej publikuję program imprezy na scenie głównej. To, co dokładnie będzie się działo, możecie sprawdzić na stronie imprezy i poniższej mapce.

Mapa Pixel Heaven 2016

Pixel Heaven w tym roku będzie miało miejsce ponownie na warszawskim Żoliborzu, w terminie 3 – 5 czerwca, w halach Miejskich Zakładów Autobusowych na ul. Włościańskiej 52. Rejestrować się do wejściówek możesz tutaj.

3.06.2016 / PIĄTEK / SCENA GŁÓWNA

18.00 VHS HELL INVADES WARSAW

Specjalny pokaz Double Feature LIVE by VHS HELL. Oznacza to, że ścieżki dialogowe puszczanych filmów będą czytane/improwizowane na żywo przez lektorów. Przygotujcie się na oporową dawkę nostalgii oraz absurdu!

21.00 GROWING THE 8BIT GENERATION – POKAZ FILMU (EUROPEJSKA PREMIERA!)

Dokument przedstawiający czasy pierwszych komputerów domowych i roli, jaką odegrała firma Commodre w tej rewolucji. W filmie pojawiają się m. in. Jack i Leonard Tramiel, Chuck Peddle, Al Charpentier, Bil Herd, Michael Tomczyk, Dave Rolfe, Richard Garriot, Jeff Minter, Andy Finkel a także Steve Wozniak, Nigel Searle, John Grant, Nolan Bushnell, Al Alcorn, Joe Decuir.

 


4.06.2016 / SOBOTA / SCENA GŁÓWNA

10.45 OFICJALNE OTWARCIE I PRZYWITANIE GOŚCI

11.00 Q&A: PETRO TYSCHTSCHENKO (EN)

Rozpoczął współpracę z firmą Commodore w roku 1982, by po pewnym czasie zostać osobą odpowiedzialną za sprzedaż modeli VIC-20 i C64 w Europie. Po bankructwie Commodore został prezesem Amiga Technologies. Petro pozostaje nadal aktywny w środowisku fanów i użytkowników Amigi, często odwiedzając przeróżne spotkania na całym świecie.

MODERATOR: Tomasz Marcinkowski, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki

12.00 JON HARE (1966 – 2016): MOJA PASJA TO FUTBOL

Jon Hare opowie o swojej bogatej karierze twórcy gier od samych jej początków do projektu Sociable Soccer.

12.45 PRZERWA NA PAC-MANA

13.15 KONFERENCJA CDP.PL

Już od ponad dwudziestu lat CDP.pl wydaje i dystrybuuje gry na polskim rynku. Podczas Pixel Heaven zaprezentuje zupełnie nową działkę swojej działalności.

13.45 Q&A: PETER MOLYNEUX (EN)

Nietuzinkowy, legendarny, często budzący kontrowersje twórca już od 40 lat zaznacza swoją obecność w branży gier wideo. Był założycielem i szefem kultowego Bullfrog Productions, któremu zawdzięczamy klasyki takie jak Syndicate, Populous, Theme Park czy Dungeon Keeper – tytuły, które wyprzedzały swój czas i wielokroć dyktowały kierunek rozwoju gier jako medium. Stworzył też i przewodził Lionhead Studios, które podarowało graczom barwną i oryginalną serię Fable.

MODERATOR: Piotr Mańkowski, redaktor naczelny magazynu PIXEL

15.00 PANEL DYSKUSYJNY: DYSTRYBUCJA GIER W DOBIE REWOLUCJI CYFROWEJ. SZANSE I ZAGROŻENIA DLA WYDAWCÓW I DEVELOPERÓW.

Jeden globalny rynek, różne formy dystrybucji, rozbieżne interesy, wiele platform. Jak będzie wyglądała przyszłość dystrybucji i dostępności dóbr cyfrowych? Jakie szanse i zagrożenia stoją przed wystawcami, dystrybutorami i developerami?

PANELIŚCI: Adrian Chmielarz, The Astronauts; Michał Gembicki, ceo, CDP.PL; Szymon Bryła, Artifex Mundi; Jacek Głowacki, Techland

MODERATOR: Marek Czerniak, magazyn PIXEL, Fundacja Indie Games Polska

15.45 Q&A: BEN DAGLISH (EN)

Wszechstronny muzyk i kompozytor. Twórca wielu soundtracków do gier na ZX Spectrum, C64, Amstrada i oczywiście Amigę. Najgłośniejsze z nich to ścieżki dźwiękowe do The Last Ninja, Deflektor, Gauntlet, Auf Wiedersehen Monty czy Switchblade. Ben nadal jest aktywnym twórcą, udziela się m. in. w retro – kapeli SID80s.

MODERATOR: Rafał Wiosna i Bartek Dramczyk

16.15 BRACIA OLIVER: OD WSPANIAŁYCH LAT 80′ DO PROJEKTU SKYSAGA (EN)

Philip i Andrew Oliver, aka „The Oliver Twins”, są jednymi z pionierów branży gier komputerowych w Wielkiej Brytanii. Karierę twórców rozpoczęli już w szkole, by pod koniec lat 80′ zostać jednymi z najbardziej uznanych i popularnych twórców gier, głównie na platformy ZX Spectrum oraz Amstrad. Stworzyli w sumie 34 gry, które osiągnęły łączną sprzedaż wówczas na poziomie 5 milionów kopii, wśród nich oczywiście seria z Dizzym, wiele symulatorów pod szyldem Codemasters czy Ghost Busters 2. W roku 1990 bracia założyli studio Blitz Games, które w szczytowym momencie zatrudniało ok. 230 osób i pracowało dla takich gigantów jak Activision, Electronic Arts, Hasbro, Microsoft, THQ, Namco, Konami, Intel, Disney, DreamWorks czy Sony. W roku 2013 założyli studio Radiant Worlds i skupiają się na przygotowaniu sandboxowego MMO w formule F2P – SkySaga.

17.00. JAK ZNALEŹĆ WYDAWCÓW, INWESTORÓW I GRACZY? POZNAJ INNOWACYJNĄ PLATFORMĘ ADOPTMYGAME

AdoptMyGame jest serwisem B2B, który oferuje twórcom gier na całym świecie unikalne cyfrowe miejsce do znalezienia wydawców, inwestorów i graczy. Oferuje możliwość interaktywnej prezentacji gier przez 
 developerów wydawcom z całego świata. Nowoczesny sposób wizualizacji i możliwość szybkiego przeglądania 
 i filtrowania dziesiątek gier przez publisherów są unikalnym atutem portalu.

PRELEGENT: Jakub Pieczykolan, Prezes Zarządu QubicGames S.A.

17.30 WSPÓŁPRACA DEWELOPERA Z WYDAWCĄ – SZANSE I RYZYKA

Zastanawiasz się, jak pokazać grę światu? Zrobić to samodzielnie, czy może nawiązać współpracę z wydawcą? Dowiedz się jak rozmawiać z wydawcą, jakie materiały przygotować by przyciągnąć jego uwagę, jak przygotować się do negocjacji, na co zwrócić szczególną uwagę przy kontrakcie. Poznaj możliwości wsparcia, jakie twórca może otrzymać od wydawcy (poczynając od wsparcia produkcyjnego, poprzez marketing, dostarczanie gry do odpowiednich kanałów dystrybucji) i z czym to się wiąże.

PRELEGENT: Krzysztof Kusak, business development manager, Vivid Games S.A.

18.00 TWÓRCY GIER: CZY NALEŻY ICH WSPIERAĆ?

Polski sektor gier wideo rozwija się wyjątkowo dynamicznie i odnosi konkretne sukcesy w skali światowej. Bez wątpienia jest to wizytówka naszego kraju, która znakomicie może służyć promocji „polskiej marki”. Ale czy instytucje państwowe i samorządowe powinny się zaangażować we wsparcie branży? Czy oferowane przez nie wsparcie zawsze odnosi zamierzony skutek? Czy może szkodzić? Czy rozwój małych studiów niezależnych jest w interesie wielkich firm?

PANELIŚCI: Michał Olszewski, Wiceprezydent m. st. Warszawy; Lech Kończak, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP; Olena Kolikhova, Microsoft Polska; Paweł Miechowski – 11 bit studios; Maciej Miąsik, Pixel Crow; Krzysztof Maliński, Huuuge Games

MODERATOR: Marek Czerniak, magazyn PIXEL, Fundacja Indie Games Polska

20.00 CEREMONIA PRZYZNANIA NAGRÓD PIXEL.AWARDS 2016

21.00 AFTERPARTY

 


5.06.2016 / NIEDZIELA / SCENA GŁÓWNA

11.00 GRY WCHODZĄ NA BILLBOARDY

Gry coraz silniej przebijają się do świadomości masowego odbiorcy. Wchodzą do przestrzeni miejskich. Jakie ma to konsekwencje ma dla działów marketingu, core’owych graczy i samych gier? Które nośniki reklamowe są „growe”, a które nie? Czym różni się Fallout 4 od szamponu? Jak skutecznie reklamować gry?

PRELEGENT: Łukasz Gręda, creative manager, ADMIND Creative Agency

11.20 EXPANSION PACK VS. DLC

DLC to dla niektórych rzecz nieszkodliwa, dla innych największa choroba współczesnej branży gier. Jaka jest prawda? DLC to część procesu, który zachodzi w branży od wielu lat i ma ogromne konsekwencje dla systemu dystrybucji, marketingu i wreszcie sposobu, w jaki gramy w gry. Co stoi za „fenomenem” DLC? Jak zmienia się proces powstawania i finansowania gier? Jak dobrze sprzedać DLC?

PRELEGENT: Łukasz Gręda, creative manager, ADMIND Creative Agency

11.40 MONITORING INTERNETU NIEODKRYTĄ BAZĄ WIEDZY O GRACZACH – PRAKTYCZNE PRZYKŁADY KORZYŚCI DLA WYDAWCÓW

Warto wykorzystywać współczesne możliwości i obserwować prawdziwe zachowania i reakcje graczy na grę. Jak skutecznie analizować ich zachowania w dniu premiery, jaki śledzić komentarze zwiastunów, gdzie warto pojawiać się w sieci z informacjami o nowej grze? Jak śledzić i oceniać emocje towarzyszące internautom w związku z opublikowaniem nowego produktu? W jaki sposób możemy porównać wydatki przeznaczone na kampanię marketingową z natężeniem dyskusji uzyskanej w sieci – zarówno mediach społecznościowych jak i szeroko pojętym Internecie?

PRELEGENT: Kasia Zinów, research and development product manager, MONITORI

12.00 BRACIA OLIVER: OD WSPANIAŁYCH LAT 80′ DO PROJEKTU SKYSAGA (EN)

Philip i Andrew Oliver, aka „The Oliver Twins”, są jednymi z pionierów branży gier komputerowych w Wielkiej Brytanii. Karierę twórców rozpoczęli już w szkole, by pod koniec lat 80′ zostać jednymi z najbardziej uznanych i popularnych twórców gier, głównie na platformy ZX Spectrum oraz Amstrad. Stworzyli w sumie 34 gry, które osiągnęły łączną sprzedaż wówczas na poziomie 5 milionów kopii, wśród nich oczywiście seria z Dizzym, wiele symulatorów pod szyldem Codemasters czy Ghost Busters 2. W roku 1990 bracia założyli studio Blitz Games, które w szczytowym momencie zatrudniało ok. 230 osób i pracowało dla takich gigantów jak Activision, Electronic Arts, Hasbro, Microsoft, THQ, Namco, Konami, Intel, Disney, DreamWorks czy Sony. W roku 2013 założyli studio Radiant Worlds i skupiają się na przygotowaniu sandboxowego MMO w formule F2P – SkySaga.

12.45 SURVIVING „STORM”

Storm to interaktywne doświadczenie VR, jeden z ostatnich projektów UNIT9. Reżyserem jest Anrick Bregman. Utrzymany w zimowej scenerii Storm, to projekt z pogranicza filmu i gry z rodzaju “adventure survival” w której bohater jest w samym centrum potężnej burzy śnieżnej. Masz pięć minut na rozwiązanie serii zagadek i znalezienie schronienia. Z każdą mijającą sekundą jest zimniej i zimniej. Twoje ciało traci ciepło, Twoje ruchy stają się coraz wolniejsze. Masz tylko jeden cel: przeżyć. Ogrzej się albo zgiń, proste?

PRELEGENCI: Maciej Zasada + Jakub Brzózka + Jakub Jakubowski, UNIT9

13.30 PANEL DYSKUSYJNY: VIRTUAL REALITY, CZY TO JUŻ TEN MOMENT?

VR pobudza wyobraźnię producentów gier i graczy od niemal 30 lat. Do niedawna były to tylko wizje i marzenia, ale od pewnego czasu mamy do czynienia z czymś poważniejszym. Giganci elektronicznego biznesu zdają się być przekonani, że nastąpił przełom. Oculus, HTC Vive, Microsoft Hololens, Playstation VR, Samsung Gear – te produkty szykują się do zajęcia kluczowych pozycji na nowym rynku. Co z tego wyniknie dla graczy, twórców i dostawców sprzętu?

PANELIŚCI: Maciej Zasada, założyciel Le Polish Bureau, tech lead, UNIT9; Bartosz Żuk, commercialisation product manager, HTC Vive; Łukasz Kur, founder & ceo, hyperbook; Wojciech Pazdur, director of development, The Farm 51 Group

MODERATOR: Robert Łapiński, wydawca magazynu PIXEL

14.15 Q&A: SPÓŁKA ALEX & GAWRON

Magia, fenomen Top Secretu i prawdziwe początki mediów społecznościowych. Weźcie swoje archiwalne wydania i rezerwujcie miejsca – może być całkiem ciasno!

MODERATOR: Piotr Mańkowski, redaktor naczelny magazynu PIXEL

15.00 ZNAK NA GRĘ I ZNAKI W GRZE. KORZYSTANIE ZE ZNAKÓW TOWAROWYCH W BRANŻY GIER WIDEO

Nieraz, jeszcze zanim wyciekną pierwsze concept arty, o tworzeniu nowej gry informuje amerykański urząd patentowy publikując zgłoszenie jej tytułu jako znaku towarowego. Atmosfera zagęszcza się, jeśli ten tytuł mógłby docelowo pozwolić na zmonopolizowanie słowa powszechnie używanego w tytułach innych gier (patrz próba zarejestrowania dla gier komputerowych znaku „ghost” przez Electronic Arts albo „candy” przez King). Czy jednak rejestrowanie znaków towarowych to tylko zabawa dla możnych świata elektronicznej rozrywki, czy również mikro-przedsiębiorcy znad Wisły rejestracja tytułu gry jako znaku może się opłacić? Z drugiej strony, jakie są reguły posługiwania się prawdziwymi znakami towarowymi w samej grze, czy protagoniści są skazani na życie w „światach noname”?

PRELEGENT: Marcin Balicki, prawnik, Instytut Allerhanda

15.30 PANEL DYSKUSYJNY: PAPIER, ONLINE, YOUTUBE, CZYLI JAKA JEST PRZYSZŁOŚĆ MEDIÓW GROWYCH?

Porozmawiamy w gronie wydawców i redaktorów o tym, gdzie są teraz odbiorcy treści o tematyce growej i czego dziś od mediów oczekują czytelnicy i reklamodawcy.

PANELIŚCI: Artur Kurasiński, ceo, Muse; Tomek Kreczmar, Paweł Olszewski, redaktor naczelny, Polygamia.pl;  Michał Król, redaktor naczelny Graczpospolita.pl, Radio Szczecin; Robert Łapiński, wydawca, magazyn PIXEL

MODERATOR: Michał Cichy „Krooger”, magazyn PIXEL

16.15 GAME STORY: PREMIEROWY POKAZ NOWEGO ODCINKA

Game Story to seria materiałów wideo poświęconych najgłośniejszym tytułom i przełomowym momentom w historii gier wideo. Specjalnie z okazji Pixel Heaven zaprezentujemy nowy, premierowy odcinek serii.

16.45 STARCIE DRUGIE: ATARI ST vs. AMIGA

Ring wolny, udział publiczności wskazany. Czas w końcu rozstrzygnąć, który sprzęt jest lepszy.

Uwaga. Powyższy program może ulec zmianom.

Źródło – powyższy program pochodzi ze strony wydarzenia

Adam Szymczyk